lørdag 21. juni 2014

Resirkulere ting - eller hvordan vi tenker om tingene?


Slik jeg oppfatter det er resirkulering å sortere søppel. Så lever jeg det fra meg slik at det kan sendes til ulike steder hvor det brukes som materiell til å lage nye ting. Disse sendes til ulike steder slik at jeg kan kjøpe dem tilbake. Også gjør vi det hele en gang til.

I dag oppdaget jeg noe som gjorde at jeg begynte å retenke denne runddansen.



Er miljøvern å tenke resirkulering før man kapitaliserer og kjøper et nytt produkt som er avfallet fra det vi kjøpte forrige gang? Dette skaper bare mer produksjon og forurensning gjennom transport, produksjon og ny transport? Burde ikke miljøvern handle om holdninger og forståelse for å bruke et produkt hele produktets levetid?

Grunnen til at dette dukket opp var følgende film:



Kreativitet og nytte
Her gjenbrukes plastflasken til hensiktmessige nyttefunksjoner i folks liv. Dette er gjenbruk, miljøvern og "resirkulering" på en god og kreativ måte.

Hva er lyden av søppel verdt?



Resirkuler egne tanker - bruk kreativitet
Kreativ gjenbruk - der produktet er - gjør noe mer for miljøet enn selve miljøet. Det resikrulerer våre ideer om ting, materiale, funksjon og vår respekt for omgivelsene våre. Dette er smart resirkulering!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...