mandag 15. september 2014

HIB oppg 1: Presentasjon


Trommer, musikk, data, film, kommunikasjon og læringsprosesser. Dette er ord som toucher innom mange av de områdene hvor jeg blir interessert.

Jeg har jobbet som freelance journalits innefor det felette hvor jeg har kompetenase - musikk. Jeg har derimot aldri lært noe om journalistikk. Har heller ikke lært noe om musikkproduksjon eller film...eller foto.



Alikevel har jeg i flere år vært redaktør for nettsiden Trommer.no.  Men først...litt om meg:




Trommer.no ble startet som et digitalt støtteprosjekt for mine lærerbøker i slagverk. Nettsiden vokste seg etterhvert til bli en unik mulighet for min egen kompetanseheving som slagverkpedagog. Jeg fikk tilgang på intervjuer med norske kolleger og mange av verdens ledende slagverkere. Dette publiserte jeg så med tekst, bilder, linker og egenproduserte filmer. Gjerne fra konserter, men etterhvert også som videointervjuer.

Nå er jeg i gang med et multimediejournalistikk kurs ved høyskolen i Bergen og skal studere på nett noen måneder sammen med en foreløpig ukjent gjeng medstudenter. Dette er et onlinekurs og jeg slipper derfor reisingen til Bergen. Undervisningspensum ligger åpent på nett og i tillegg får vi tilgang på hverandre, samt veiledning digitalt av lærere ved høyskolen.

Av tidligere kursing jeg har vært med på har det handlet mye om vektøybruk. Nå føler jeg det handler om å utvikle forståelse for innholdet av det som produseres. Det burde være midt i blinken for meg og jeg gleder meg storveis.

Helt til slutt på denne presentasjonen har jeg tatt med en film. Her oppsummerer jeg fra lansering av min oppdaterte trommebok Virvel 1 v.2.0 i 2012. Bildene er tatt med en iPhone 4 og en fisheye linse. Så er bildene lagt inn i appdelen av den digitale video tjenesten Animoto og deles her med dere.

Vi chattes :-)


   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...