tirsdag 18. februar 2014

10 trender som påvirkes av teknologi


Under MusTek2014 holdt jeg et plenumsforedrag for å runde av hele konferansen. Jeg tok for meg Horizon-rapporten og Outlook2013 fr IKTsenteret. Til slutt kom jeg til 10 trender som både påvirker oss i dag og som kommer til å påvirke oss i de nærmeste årene. Her kan du se en oppsummering av disse tre!



Deling gjør oss klokere
Vidar Sæther, Eldar Skjørten og jeg ønsket å høre hva dere tenker om disse trendene: Hva om alle på musikkteknologikonferansen ble med og deler sine tanker om disse trendene og hvordan de kan påvirke oss?

Du kan dele dine tanker med oss på det digitale skjemaet som Vidar lagde på konferansen. DINE TANKER kan du dele på denne linken:

Inspirasjon: 

Så har jeg lagt opp 10 filmer som inspirerer og lager et bakteppe for refleksjon til de 10 trendene. Håper du får noe ut av det...har du spørsmål så send de til meg på mail!

Følg meg gjerne på Twitter: @Themanmanman

1: Sosiale medier endrer kommunikasjon (Sosial læring)


2: Paradigmeskift med MOOC´s (Gratis kurs for alle på nett) 


3: Jobb når, hvor og hvordan du vil (frihet til å lære eller undervise der du er) 


4: BYOD - Bring Your Own Devise - (men bruk også eget hode) 


5: Åpenhet blir en verdi - er du en propp? (del og du vil få...start nå) 


6: Digitale ressurser endrer vår rolle som lærere (her er det musikalsk forklart)


7: Big Data - Learning Analytics og Adaptive Learning (revolusjon på sikt) 


8: Undervisning med nye utfordringer og aktiv læring (din egen læring...inspirert av mesteren)


9: "The World If Work" needs Collaboration (samarbeid...hva er det egentlig?) 


10: Teknologi pårviker og endrer samfunnet (alt rundt deg er i endring - ta kontroll nå) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...