onsdag 25. desember 2013

God formidling med video



I dag så jeg flere foredrag om Connectivism. I forbindelse med George Simmon´s foredrag om sine tanker for nye udervisningsmetoder nevner han en film som heter Privat Universe.

Denne filmen viser hvordan Harvardstudenter med nylig avsluttet Bachloar´s mangler grunnleggende kunnskap og forståelse for andre tema enn det de har studert. Ikke bare det: De viser også en høy grad av selvsikkerhet med tanke på egen evne til å kunne forklare f.eks. "...hvorfor har vi årstider?".



Siden jeg selv ikke kunne svare på dette brukte jeg Google og VIPS: En fantastisk film med - slik jeg ser det - fordi den formidler så godt. Det er Katie McKissick som kaller seg Beatrice.

Her er noen av momentene ved filmen jeg liker:

1: Hun bruker en tennisball og tusj for å lage jordkloden
2: Hun bruker en appelsin til sol
3: Putter blyant igjennom "solen" for å vise lysets retning
4: Eksrremt god til å bruke tonaliteten i stemmen
5: Svært god sammenheng mellom hva hun sier og hvordan enklte ord forsterkes med "plakater"
6: Hun kommuniserer til unge lyttere, men alle kan forstå
7: Humor og fakta i herlig kombinasjon

Hva liker du ved filmen?

…er det noe mer du lurer på har du nå fått et grunnlag for å forstå videre :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...