lørdag 16. august 2014

Dropp Airdrop


Jeg liker å kommunisere med andre og meg selv gjennom teknologi. Apple har i stor grad gjort dette effektivt med sine smarte telefoner, forenklede operativsystem og etterhvert gode nettbrett. Jeg er storforbruker.

Men det betyr ikke at jeg bruker alt Apple kommer med.


Fildeling
Jeg har behov for å flytte bilder, kontakter og pdf`er mellom enhetene mine. Da kan jeg selvsagt synke med og kjøre backup. Jeg kan legge dem i en skytjeneste, eller jeg kan maile dem til meg selv.

Et annet alternativ er Airdrop. Med Airdrop skal jeg kunne sende bilder og kontakter trådløst mellom enhetene mine, men nei: Jeg kan ikke sende fra en IOS enhet til OS enhet.

Bilder på iPhone eller iPad kan ikke sendes til Macbook eller Mac mini med Airdrop. Jeg kan heller ikke dele med andre mobiler som Android eller Windows. Eller Windows og linuxs maskiner for den saks skyld.

Flick gjør dette!!!

Denne lille appen har sømløs flytting av filer mellom ALLE disse enhetene. De har klart å lage det som Apple ikke klarer. Derfor anbefaler jeg dere å se denne filmen...



...og etter å ha sett den kommer du til å laste ned denne appen til alle dine enheter for deling.

Linek? - her er den: http://getflick.io/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...