tirsdag 14. oktober 2014

Screencast av iPadapper


I høst studerer jeg IKT på flere universiteter i Norge. Ved høyskolen i Sør Trønderlag er en av oppgavene å lage en screencast. Oppgaven er gitt som en rent teknisk ferdighetsoppgave. Det er ikke noe premisser om å reflektere innholdet i filmen knyttet til pensumet ved f.eks. å vise ressuser som handler om Screencast eller flipped classroom.

Derfor dropper jeg en eksplesitt produksjon og gjenbruker heller en film jeg produserte for en kunde i september - før kurset startet.

Fremgangsmåte:
- Bruker Apogee`s mikrofon på iPaden
- Reflector Airplayer iPaden til Mac`en min
- SnagIT tar opp hva jeg viser på iPaden
- FinalCut X brukes til å redigere intro, klipp, grafikk og justering av lyd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Google streetview inside

Hvordan ser det ut i Hamar? Det er mange som benytter Google streetview når de skal ut på reise. Google har oppdaterte bilder fra nesten all...